Toplumsal cinsiyete karşı eleştirel = Toplumsal cinsiyet konusunda muhafazakar

Sara Ahmed’in geçtiğimiz yıl bloğunda yayınladığı bu yazısı, okurken sanki bu yıl 8 Mart öncesi ve sonrasında Türkiye’de kendimizi içinde bulduğumuz tartışmaya atıfla yazılmış...

19. yüzyıldan 20. yüzyılın başlarına kadar Osmanlı İmparatorluğu’nda Ermeni kadın yazını

“Bir erkek yazar ortalama olmakta özgürdür, ancak bir kadın yazar asla.” (29) Düsap, toplumun onlara karşı önyargılarından dolayı kadınların yazar olarak karşılaştığı sert eleştirilere...

Diyarbakır Kadın Kapalı Cezaevi’ndeki Sevil Rojbin Çetin ile söyleşi

Aramızdaki köprüleri güçlendirecek konferans, çalıştay veya programlar gerçekleştirilebilir. Kimi dönemler buna ket vurmak isteyen zihniyetin karşısında güçlü ve birlikte olduğumuzu daha fazla hissettirmek gerektiğini...

“Garip bir özgürlük”: Kadınlar, neden orta yaş ve menopoz hakkındaki vahşi gerçeği açığa çıkarıyor?

40’lı ve 50’li yaşlarda kadınlar olarak hayatınızın stresli, sinirli, eğlenceli gerçekliği uzun zamandır görünmüyor. Şimdi yeni bir yazar dalgası tüm bunları anlatıyor. Gaby Hinsliff Elinde martini...

Seksin seni devrimden uzaklaştırmasına izin verme!

Belki de ikinci dalga politik bekarlarının* bildikleri bir şey vardı. Nona Willis Aronowitz Blythe Roberson’ın heteroseksüel kadınların klasik çıkmazı olan kendilerini ezenlerle beraber olma arzusundan bahsettiği...

Emani’nin ardından, yaşamın değersizliği üzerine

Cani demek iç rahatlatıcı çünkü cani sıradan olan değil. Aykırı olan, az rastlanan bir bozukluk durumudur. Cani dediğimizde, bu cinayeti mümkün kılan tüm toplumsal...

Cinsel travmalarda affetme/anlama ikilemine Miras romanı ile bir bakış

Neyin peşindesin diye sordu Klara. Adalet, dedim. İsyan, dedi. Klara kandırılmama, utanması gereken onlarken bir şeyler talep etmekten utanmama göz yummayacaktı. Cinsel saldırıdan hayatta kalanlar...

Ankara Üniversitesi Kadın Çalışmaları ve gücü sınanan (akademik) feminizm

Şu an içinde bulunduğumuz durum bu elimizdekileri koruma çabası sürecinin son aşamasıdır; tüm mevzilerimizi kaybedip kaybetmeyeceğimizi bugün takınacağımız tutum belirleyecek. Eylül 2016’da verdiğim yüksek lisans...

Türkiye stand up’ının ötekileri: Politik mizah ve kadınlar

Ne bu tip bir politik stand up mizaha alışık, ne toplumsal travmasıyla hesaplaşabilmiş, ne de politik eleştiriye alan tanıyabilmiş bir Türkiye’nin eril ve lince...

Bakım Manifestosu: Karşılıklı bağımlılık politikası

Andreas Chatzidakis, Jamie Hakim, Jo Littler, Catherine Rottenberg, Lynne Segal’den oluşan Bakım Kolektifi’nin geçtiğimiz yıl yayınladığı Bakım Manifestosu, Gülnur Acar Savran’ın çevirisiyle Türkçe’de. Bakım Manifestosu,...

Dünyada ve Türkiye’de Mahsa Jîna Amini için, özgürlüğümüz için EYLEMDEYİZ! / Ekim 2022

Bu hafta sonu dünyadaki eylemlerle birlikte biz de en az 11 ilde Mahsa Jîna Amini için, özgürlüğümüz için, İranlı kadınlarla dayanışmak için sokaktayız!! 💪💪...

Erkekler neden taciz eder? Cinsel tacizin ‘motivasyonlarına’ ışık tutan yeni bir çalışma

Aşağıdaki yazıyı erkeklerin "neden taciz ediyorsun" sorusuna verdikleri cevapları görmek açısından ilginç bulduk. Her ne kadar erkek egemenliği tahlilini eksik bıraktığını düşünsek ve erkekler kendilerini ifade...

Sığınmacı kadın yoksulluğu ve feminist mücadele olanakları

Türkiye bir göç ülkesine dönüşürken, feministler olarak yoksullukla ve ataerkiyle mücadeleyi kapsayıcı ve eşitlikçi bir dille yeniden kurmak her zamankinden daha önemli. İçinden geçtiğimiz derin...

Baban çok sevinmiştir: Evlendikten sonra eşin soyadını almamak

Soyismi özgürlüğü, her şeyden önce kadının kendine ait bir kişiliğinin, bağımsız bir varlığının olduğunu kabul etmekle ilgili. Okula başlamadan önce okuma-yazmayı öğrendiğim ilk iki kelimeden...

Cinsel açıdan kendini ifade edebilen kadın, ataerkinin korktuğu kadın modeli: Gizem Onay ile söyleşi

Benim yaklaşımımda özbakımdan kastım sadece maniküre gitmek, küvete girmek değil; bize iyi gelmeyen şeylere hayır diyebilmeyi öğrenmek, sağlıklı sınırlar çizebilmek, ihtiyaç duyduğumuzda yardım isteyebilmek...

29 Nisan 1659: Feminist şair Sophia Elisabet Brenner doğdu

Sophia Elisabet Brenner 29 Nisan 1659’da, Alman göçmen bir ailenin çocuğu olarak doğdu. 17. yüzyıl İsveç'inde bir kadın için alışılmadık derecede yüksek eğitim gördü. Bir göçmen çocuğu olarak hem Almanca hem de İsveççe konuşabiliyordu,...

Vajina mektupları: cinsellik eğitiminde öğrenemedikleriniz – 4. bölüm

Mona ve Mae’nin the Guardian için çektikleri dört bölümlük Vajina Mektupları belgeselinin son bölümü olan Cinsellik Eğitiminde Öğrenemedikleriniz'i Çatlak Zemin’de sizlerle paylaşıyoruz. https://vimeo.com/496456257 Çeviri: Irmak Saraç Altyazı Düzenleme: Gizem Bayıksel