Etiket: film
29 Ağustos 1996: Yeşilçam’ın sert bakışlı karakter oyuncusu Aliye Rona Dilligil...
Aliye Dilligil, 1921 yılında, Osmanlı’nın Dera (şu an Suriye) kentinde dünyaya geldi. Amatör tiyatro oyunculuğuna dokuz yaşında Kadıköy Halkevi sahnesinde başladı. Beyoğlu Akşam Kız...
Ne yeteneğim vardı benim?
Bir filmde bir karakterle özdeşleşirsiniz hani, genelde de ana karakter olur o. Bu film öyle değildi işte. Ben hem aksak ayağıyla dünyaya yabancı gözlerle...
30 Mayıs 1928: Sinemanın yaratıcı feminist yönetmeni Agnés Varda
Bir Fransız anne ile Anadolu’dan Belçika’ya göç etmiş bir Yunan babanın çocuğu olarak 30 Mayıs 1928’de Ixelles’de doğar. O zamanki adıyla Arlette Varda, Paris’te...
Normal’in kötülüğü: İlgi Alanı
“Steril ailede” karı koca ilişkisi de çıkar ve bencillik üzerine kurulu. Adam, korkarak, belki de canı pahasına ilişkiye giren kadınlarla evdeki gizli bölmede buluşuyor,...
Poor Things: Bir kadın canavar hikâyesi
Alasdair Gray, romanında Bella’nın erkek bakışıyla farklı biçimlerde nasıl inşa edildiğini, hatta metne kafa tutmaya çalışan Bella/Victoria’nın anlatısının nasıl güvenilmez hale getirildiğine işaret ederken...
Bir Düşüşün Anatomisi: Zihnimize pelesenk bir şarkı gibi patriyarkal dünya
Filmin asıl gerilimi, Sandra’nın katil olup olmamasında değil de aşina olduğumuz kadın temsillerine benzeyip benzemeyeceğine dair.
* Filmle ilgili sürpriz gelişmeler içerir.
Buradaki düşüş patriyarkanın düşüşü...
“Açık Kapılar Ardında”
“İyi göçmen”, yani etliye sütlüye karışmayan, polisin başını asla ağrıtmayan, bazı Almanların deyimi ile “iyi eğitimli, o diğer tip göçmenlere benzemeyen” Gökçe, Berlin’in ruhuna...
Göçmenlik, annelik ve erkek yargı üzerine
Yönetmen Alice Diop’un 2022 yapımı belgesel / dram niteliğindeki Saint Omer, aynı zamanda Diop’un belgesel film yapımcısı olarak çalıştıktan sonraki ilk uzun metrajlı filmi. Uluslararası...
Sinead: İsyanın o derin gözleri
Okullara, şirketlere, kiliselere sığmayan pırıl pırıl dimdik başı. İsyanı kendine ve kendinden, gözlerinden taşan bir şelale. Hesap sormaya kararlı dimdik bakıyor, taşkın akan ruhunu...
Kuru Otlar Üstüne: Kırılganlığın veçheleri
Samet’in ötekinin bakışına muhtaç olduğunu dile getirmekten imtina eden kırılganlığı karşısında, ötekine doğrudan soru sorup, eyleyen bir kırılganlık Sevim’in ve Nuray’ınki.
Kuru Otlar Üstüne filmini...
29 Ekim 1932: Füruzan
Asıl adı Feruze Çerçi olan yazar ve yönetmen Füruzan 29 Ekim 1932 yılında İstanbul’da doğdu.
Babasını küçük yaşlarda kaybetti. Sonrasında yaşadığı ekonomik zorluklar nedeniyle Yalova...
En tutar Barbie: Tuhaf Barbie
Artık feminist hareketin ve kuir hareketin bu kadar yükseldiği bir dönemde imalardan çok sıkılmadık mı…
Aylarca tüm mecralardan üzerimize boca edildi: Barbie filmi geliyor hem...
Kimse Gitmezdi belgesel filmi üzerine / Tuğba Baykal ile söyleşi
“Kimse Gitmezdi”, Türkiye’de LGBTİ+’ları “düzeltmeye” yönelik bedensel müdahalelere kadar varan psikiyatrik ve psikolojik “tedavilere” ve bu yöntemlere maruz kalmış LGBTİ+’ların deneyimlerine yer veren bir...
Kırmızı noktalı yazı: Pornografinin tarihte yer alış biçimleri
Pornografik filmlerde de cinsellik sırasında enfeksiyon ve gebelikten korunma yöntemleri, cinsel ilişkide rıza inşası, “hayır”ın “hayır” demek olduğu, kadınların da zevk almak için taleplerde...
Bergen’in ardından
“Unutulma hakkını” kullanmak isteyen Halis bey, bir televizyon kanalında telefonla canlı yayına katılarak Bergen’i öldürdüğü için hiç pişman olmadığını da açık açık söylemekten çekinmedi.
Belgin...